Warning: include(/home3/mejuke/public_html/setsauna.com/tips/wp-content/themes/healthystyle/template.php): failed to open stream: No such file or directory in /home3/mejuke/public_html/setsauna.com/tips/wp-content/themes/healthystyle/functions.php on line 36

Warning: include(): Failed opening '/home3/mejuke/public_html/setsauna.com/tips/wp-content/themes/healthystyle/template.php' for inclusion (include_path='.:/opt/php54/lib/php') in /home3/mejuke/public_html/setsauna.com/tips/wp-content/themes/healthystyle/functions.php on line 36
Testimoni pengguna sauna | Set Sauna & Produk Kecantikan dan Kesihatan
Author:
Friday, March 11th, 2011
1. Pn Faridah –Skudai
Sauna Di Rumah NH adalah yang terbaik. Dah la murah, senang pasang dan senang nak bawa ke mana-mana. Semenjak saya amalkan beberapa bulan kebelakangan ni, tak payah nak sibuk-sibuk bersenam. Berat badan turun jugak. Badan makin rasa sihat. Dah tak ada sakit-sakit kepala, lenguh-lenguh badan. Sekarang ni saya jadi dealer sebab nak tolong sesapa yang ada masalah berat badan & kesihatan. Tak rugi beli Sauna Di Rumah NH. Rasa sendiri perubahannya!
2. Naseefa-Kota Tinggi
Dulu saya mengalami masalah berat badan, tetapi sekarang tiada lagi. Malahan saya rasa bertambah segar dan sihat. Saya amalkan sauna 2 kali seminggu. Saya akan bawa bersama-sama Sauna ini kemana sahaja saya pergi. Ini kisah benar bukan di buat-buat. Kini saya telah menjadi dealer kerana percaya Sauna sangat baik untuk kesihatan.
3. Pn. Zahida – Bandar Baru Bangi
Saya tak penah miss sauna. Mesti sauna seminggu skali. Masalah resdung, migrain, selulit dah kurang sangat.. Rasa segar dan awet muda. Badan maintain 52 kg walaupun dah anak 3 orang. Makan tak la jaga sangat. Makan je apa yang sedap-sedap, he-he, tapi bila sauna rasa ringan balik badan. Dulu muka jerawat merah merah, tapi sekarang dah hilang… Saya boleh sauna bila-bila masa, privasi dan senang pasang & simpan. Save budget & time.
4. Pn Maimunah – Taiping, Perak
Umur saya 52 tahun..Baru-baru saya mengalami sakit di pinggang selama seminggu selepas berkebun..Setiap kali nak bangun pinggang terasa sakit..sakit hilang selepas 2-3 kali bersauna..Selepas itu saya teruskan sauna, dan badan saya rasa sihat.tiada lagi rasa sengal-sengal badan seperti sebelum ni..
5. Pn Zalina – Pasir Gudang, Johor
Sebelum ini berat badan saya ialah 83kg semasa mengandung..Semasa dalam pantang, saya bersauna dan berat badan saya telah turun sehingga 71 kg..doktor pun terkejut lihat penampilan saya..Sila hubungi saya untuk ketahui lebih lanjut aktiviti saya..
6. Pn Najah – Kulim, Kedah
Ramai terkejut dengan penurunan berat badan saya..Ramai rakan rakan saya membeli set sauna nazconsauna selepas melihat perubahan saya yang semakin langsing dan kulit yang cantik..Untuk ketahui rahsia saya sila hubungi saya segera.

7. En Shahrul – Bangi-Seksyen 16

isteri saya mengalami minor strok di tangan kanannya..setelah bersauna selama 3 bulan selama 2-3 kali seminggu,alhamdulilah kini beransur pulih, tiada rasa kebas-kebas ditangannye..terima kasih kepada pihak nazcon perkenalkan produk terbaik dan berkualiti..harga yang sangat berpatutan..dan saya sangat gembira bersama isteri saya sekarang..duit bukan segalanya..

8. Pn Siti – Setiawangsa

Saya telah mengalami kolesterol tinggi. Selalu pergi check up dengan doktor, setelah guna selama 2-3 kali seminggu, dalam beberapa bulan terasa badan lebih sihat, bila buat check up doktor hairan dan bertanya saya bersenam ke sebab kolesterol paras dah ok, saya cume sauna je..sauna nazcon mudah dibawa kemana-mana, saya bercuti pun bawa sauna..

9. En.Ezzat – KL

Berat badan saya telah turun 5kg dalam 3 minggu sauna, saya amalkan setiap hari 20 minit..saya sangat gembira..ramai tegurkan saya nampak kurus..Sauna memang best giler!

10. Pn Sulastri – Klang

Saya rasa lenguh-lenguh badan di bahagian belakang badan..minyak angin pulak tak jumpe..saya pun cuba sapu sedikit slimming cream nazcon bahagian belakang dan lengan, alangkah sedapnya rasa hangat dan saya sendawa2..bukan je untuk slimming tapi lenguh2 badan hilang..

11. Pn Diah-Sg besi

sejak amalkan Slimming Pakej, dah la murah tapi senang sangat nak jaga badan, kat rumah sambil2 buat kerja boleh guna slimming massager lekat dan vibrate pecahkan lemak2 di perut,lengan,peha,punggung, fitkan mana2 yang geleber..jimat guna bateri je..saya sapukan slim cream dan balut dengan PVC corset, macam kat slimming centre tu..slimming cream nazcon ni tahan berbulan..300gm..sapu sedikit dah hangat..

12. Pn Juminah – Kluang

Saya alami sakit kaki yang bertahun2 tak dapat berjalan masalah sakit sendi..nak berjalan pun susah, selepas sauna FIR sebulan, saya rasa perubahan, makin ringan dan kaki saya makin kuat, kini saya mampu berjalan sendiri dan boleh naik kapal terbang! Ramai sedara mara terkejut perubahan saya, kini saya rekemen pada semua sauna FIR memang sangat baik..untuk pengetahuan semua, saya pernah 2 kali jalani pembedahan di kaki, kos rawatan tinggi, tapi alhamdulilah kesihatan dah ok.

Koleksi perbualan pelanggan2 dan nazconsauna dari 2003-2010

2003

(Kisah 1)( senang tidur,sinus kurang,sakit kepala kurang)

Pelanggan- dah lame saya cari sauna pakai sendiri. harga berapa?

NS – rm490..

Pelanggan – o yeke? tak melimpah ke air?

NS – tak puan..senang nak guna..nanti saya tunjuk kan demo..(lepas tunjuk demo)

Pelanggan – saya suka sauna..senang tidur..sakit kepala hilang..pinggang dah tak sakit..kalau tak sauna..tak sedap sangat rasa badan..

NS – memang puan..saya pun senang tidur..sauna kite boleh bawak ke mana2..

(perbualan hampir sama beratus2 orang sepanjang 2003-2010)..

2004

Kisah 2 (cantik kan kulit)

Pelanggan – harga berapa?

NS – rm490 puan..

Pelanggan – u ni melayu ke?

NS- yer..

Pelanggan – elok ke sauna u ni? macam pelik jer..

NS – nanti saya tunjuk kan demo..(dah demo).

Pelanggan – errrmm..ok2 lah..saya selalu join sauna club..vip club kat hotel..(sambil2 kibas2 rambut blonde ala2 ekor kuda)..

NS – o ye ke? puan selalu la sauna? ok ke puan sauna?

Pelanggan – u tak penah sauna ke? mestilah best sauna..kulit jadi cantik..halus tau..u mesti try..nanti orang tengok u mesti orang beli lagi..i nak 1 for my mother..

NS – yer saya pun sauna..memang best..(sambil kibas2 tudung)..

(kisah hampir sama cantik kan kulit dalam 50 orang keatas)..

Kisah 3 (turun berat badan)

Pelanggan – hey..sauna kat rumah!! berapa2?

NS – rm490 puan..yer ni sauna kat rumah..

Pelanggan – hey!! murah nyer!! betul ke ni? bukan barang 2nd hand ker?

NS – yer puan rm490..eh baru puan..

Pelanggan – hey!!! nak lah..ada orang datang jual rumah ke rumah..harga rm3000..sauna kain tapi ada rangka besi berdiri..besar sikit dari u..tapi mahal sangat la..

NS – O ye ke..kite ada jaminan 6 bulan..

Pelanggan – heyyyyyy!!!! nak lah 1..saya nak turunkan berat badan saya..turun tau!! saya selalu sauna kat salon kawan saya..

NS – betul puan..memang turun berat badan..saya pun sauna dahsetahun..

(kisah hampir sama beratus2 orang dari 2003-2010..nama2 yang saya ingat sebab mereka jadi dealer)

1) pn naseffa – kota tinggi

2) pn nurhaida – puchong

3) pn azlina – gombak

dan ada lagi beberapa orang saya dah lupe..

Kisah 4 (turun berat badan)(tak ingat tahun bila)

Pelanggan – saya nak 1 sauna..saya tanya kawan saya kat ofis..dia dari dulu badan dia slim jer..kalau pakai jeans dengan T..macam anak dara..anak dah 4 orang..saya tanya dia..makan ubat ape..dia kata dia sauna jer…dia beli kat akak la..saya mintak no.tel akak..dia kate dah hilang..

NS – o ye ke..cam ner adik jumpe akak..

Pelanggan – kawan saya kata kat seksyen 3..saya tahu seksyen 3..saya tanya orang kat kedai depan tu..

NS – o ok..

pelanggan – saya nak kawin..nak bagi slim sikit..nak segarkan badan saya..

NS – ok masa sauna 3-4 kali jer seminggu..pantang makan fast food, junk food,air gas, burger, kuih manis..benda2 ni semua kalori bertimbun2..makan buah..banyak minum air masak..

pelanggan – sauna hari2 tak leh ke kak?

NS – bukan tak boleh..not advisable..kalau nak kerap sikit selang sehari..just tekan 20 minit suhu medium jer..

(kisah tengok kawan dia turun berat badan lebih 50 orang sepanjang 2003-2010)..

Kisah 5 (tak turun berat badan tak tahu diet)

Pelanggan (lelaki) – saya dah cube sauna seminggu sekali..tapi berat macam tu jugak..grrrr…(customer ni datang nak beli herba baru)..

NS – en beli sauna bile?

pelanggan – dah 3 bulan..

NS – en diet tak?

Pelanggan – mestilah..malam saya tak makan nasik..saya makan burger 2 bijik..teh tarik segelas..

NS – en teh tarik dengan burger kalori dia banyak giler..diet tak mestinyer kena berlapar..contoh nyer en sauna 1/2 jam dalam 400-500 kalori turun..pastu en makan burger 2 bijik dengan teh tarik..dalam 1200 kalori lagi tambah..so en ada lagi 700-800 kalori lagi..nasib baik en sauna..at least badan en tak lah bertambah naik..

pelanggan – saya tak tahu diet macam mane..teh tarik saya mesti pekena..kalau tak tak leh tidur malam saya..

NS – kalau en nak turun berat badan..punce tak turun sebab makanan kite ambik yang banyak kalori..saya suggest en jangan minum teh tarik selalu sangat..1 hari sekali jer..makan nasik+sup ikan atau sup sayur malam..pagi tengah hari minum banyak air masak..makan nasik..banyak kan menu ikan bakar atau sup..masak banyak santan jangan..ni petua saya amalkan en..makan buah untuk serat mudah buang air besar..

pelanggan – burger bukan kenyang sangat..saya kena ambik 2 bijik!!! kolesterol banyak ke?

NS – saya cadangkan en buat sauna 3 kali seminggu suhu tahap 3 jer..pakai towel atau seluar pendek..makan macam saya bagitahu tadi..

pelanggan -ooo kena pakai towel takut t**** masak…hahahahahaha…

NS – errr..tak lah sampai camtu..suhu tahap 3 memang just nice..tak de ape2 lah en..en boleh baca manual/peraturan saya bagi hari tu yer..

pelanggan – ye lah ye lah..kamu ni bercakap macam doktor sakit tuan la..hahahahahaha..

NS – hehe..tak der lah en..

Ada juge pelanggan wanita kebanyakan nyer beritahu saya, dia tak makan banyak kenape badan naik..kembang sana sini..faktor2 saya buat kajian kat pelanggan saya:

1) ada pelanggan gemuk asal dari kecik (keturunan)..gemuk daging..memang paling sukar nak turun berat badan tanpa jaga makan..tapi tak mustahil..firstly kena ikut menu saya amalkan macam kat atas..kunyah makanan hingga hancur baru telan..makan sikit2 tapi kerap..mesti amalkan sauna seminggu 3-4 kali..jangan malas..kalau tak sauna tak ikut aturan dan makan langsung tak pantang badan memang tak turun tapi kerana sauna, badan anda tak naik..kalau anda tak sauna..mungkin berat badan bertambah2..

2) ada pelanggan gemuk air jer (esspecially baru lepas bersalin)..pantang makan, amalkan sauna memang insya llah cepat turun berat badan balik ke asal..

3) ada pelanggan yang jual kuih/nasik lemak..saya buat kajian kebanyakanyer susah nak turun (kemungkinan sedut asap masakan) dan setiap kali masak nak rase..kalau buat kuih 10 jenis..10 kali rase..nampak sikit2 rase tapi kalau hari2..tapi sauna kalau tak turun berat badan..kena kaji aktiviti seharian dan pemakanan..kebanyakan tukang masak dulu2..badan besar2 kan? mungkin wap masakan naik kan badan? wallahualam..

4) ramai pelanggan tak tahu makanan mane banyak kalori atau nak makan diet macam mana? susah nak susun atur makanan berkhasiat..bedal jer ape yang ada..

Kisah 6 (minor strok)..pelanggan kat sek.16 bandar baru bangi

Pelanggan – saya nak sauna diva..

NS – yer en..nanti saya tunjuk demo..

Pelanggan – saya beli kat wife saya..sebelah tangan dia dah kebas2..tanda2 strok..saya buat sendiri sauna..masak air panas dalam periuk pastu selimutkan dia..saya buat dah dekat 3 bulan..pastu saya ada terbaca sauna kat rumah ni..tak kisah lah berapa harga nyer saya nak beli..wife saya dah sihat..

NS – OOOO..baru saya tahu sauna elok minor strok..

(saya tak pasti pelanggan saya ni tahu dari mane sauna hilangkan minor strok, terbukti isteri nyer bertambah sembuh)..kisah minor strok sepanjang saya jual ada 3 kes hampir sama..1 kes cikgu persara kat keramat KL..ape2 pun kalau tuan/puan ada masalah same sila jumpe doktor dulu yer..

Kisah 7 (kena accident kaki patah) thn 2005 (masa ni saya masih jual kat rumah)

Pelanggan – (datang terketar2 pakai tongkat..umur dalam 50 an lelaki)..sambil di pimpin isteri nyer..

saya nak sauna..berapa..

NS – harga rm490..

pelanggan – saya accident..patah kaki..dulu tak boleh jalan langsung..saya pegi rendam kaki saya kat kolam air panas kat selayang..rendam dalam 2-3 minggu dah boleh jalan sikit2..tapi penat nak berulang  pegi sane..(ramah orang nyer)..saya dengar cerite kawan saya sakit lutut sauna hilang..dia rekemen sauna puan ni..

NS – o ye ke en..tak per2 saya tunjuk kan demo yer..

kes same masalah kaki..dealer kluang pn juminah..2 kali operate..tapi pn juminah guna sauna fir selama 2 bulan..perlahan2 sembuh hingga sekarang..dah boleh naik kapal terbang sendiri..

kes2 lain sakit lutut , lenguh pinggang, sengal2 badan, paliiiinggg ramai bagi respon makin hilang dan sembuh..malahan ada yang lagi sihat dari dulu..

Kisah 8 (tak boleh senam)2008(pelanggan lelaki india)

Pelanggan – how much infra red?

NS – rm680 sir..

Pelanggan – i luv jogging u know..from young..lately when i jog..i feel painful at my chest..i go to medical check up..doctor told me my heart have little problems..my cholesterol  high..doctor give me medicine if my chest pain..i have risk heart attack..the doctor asked to stop drinking alcohol..

NS – oh really..so i think better sir got advise doctor first lah before sauna..

Pelanggan – No No..i didint asked..the doctor asked me to sauna..FIR sauna..that’s y i came here..

NS – oh ok2..i will guide sir how to used it ya..man cant used sauna frequently like woman..3 times perweek already good enough..

Pelanggan – i know2..i know already no need to explain..i am sportsmen..about healthy no more explain..just tell me how to used this fir?

NS – o ok..i’ll show u ya..

pelanggan – sauna like ceramic ada ka?

NS – u means like tempayan ka?

Pelanggan – tempayan ka? tak tau la..

NS – tak ada sir..

pelanggan – oooo..ok2..show me this demo..

kes doktor advise sauna dalam beberapa kali di beritahu customer..

 

Blog Widget by LinkWithin
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>